Čítaj: Glostršrrr

(Skôr ako začnem, pavúkový update: sprej dorazil! Najprv som myslela, že keď ho nastriekam na pavúka, tak zomrie rovnako teatrálnym spôsobom ako v Harry Potterovi a ohnivej čaši. Smola, pavúky nezomreli, ale začali vo veľkom migrovať. Našťastie, po týždni sa Bakehouse dostal do takého stavu, že pavúkov je tam ozaj veľmi málo, maximálne dva, ktoré dokážem povysávať – áno, vysávač je môj nový BFF – tak držte palce, nech to tak aj zostane.)

A teraz k téme. Pred odchodom do Walesu som čítala naozaj veľa recenzií a aupairkovských skúseností s rodinami po celom svete. V 80% prípadoch platila rovnica: aupair = slúžka. Upratovanie, varenie, staranie sa o deti, nízky plat. Tak som bola zvedavá, ako dopadnem ja. Ale ani vo sne som netušila, že moje “pracovné” leto v Spojenom kráľovstve začne… DOVOLENKOU 🙂

Štyri dni po mojom prílete sme zbalili kufre, bábätko, psa, kočík, vlastne polovicu domu a vyrazili sme do Forest of Dean v grófstve Gloucestershire (čítaj Glostršrrr / moji kolegovia angličtinári si môžu vybrať aj verziu, kde je na konci schwa – it’s optional). Forest of Dean je chatová oblasť, ale vôbec nie taká ako na Slovensku. Predstavte si asi sto luxusných chát roztrúsených po celom lese, s vírivkami, domčekmi na strome a terasami s grilom (podľa Britov taký šedý priemer. Akože fakt?). A v mojej izbe neboli žiadne pavúky (#heaven).

Celý týždeň sme chodili na prechádzky s Bertíkom, bicyklovali sa, báli sa divých svíň, jedoducho – objavovali okolie. Avšak tri veci boli pre mňa úplne top (pripravte sa na bizár týždňa, 2x časovrat a kríženca Josha Hutchersona s Edom Sheeranom).

1.) William, si doma?

IMG_20170621_175142.jpg

Jedného dňa Mirka a Rob zistili, že ich kamoška Robin z Londýna sa sťahuje do Juhoafrickej republiky (long story short), ale predtým si dala zastávku v meste Defford vo Worcestershire, čo je iba niečo vyše hodiny od Forest of Dean, a to znamenalo… spoločný obed, juchuchú! (Pre mňa celopoobedné zabávanie štvormesačného dieťaťa.) Nečakala som však, že uvidím najkrajší dom ever. Ak ste videli, ako to vyzerá v Stradford-upon-Avon alebo aspoň film Začarovaná Ella… Tak toto bolo presne to isté. Tieto domy totiž v Británii patria do National Trust, čo znamená, že sa nemôžu konať žiadne rekonštrukcie, teda strecha, okná, dvere, fasáda – všetko musí byť pôvodné. A my sme mali v tomto shakespearovskom dome obedovať? (#heaven2) Vnútri to bolo… Dokonalé. Krb, kuchyňa, obývačka, horné poschodie, všetko doslova dýchalo históriou. A naviac, keď som zistila, že majiteľ domu, Michael, vyzerá ako pán Darcy… Čo viac dodať? Okrem toho nádherná záhrada a takzvaná wildflower garden, very English, very upper middle class (teda, kto v minulosti niečo znamenal vo vyššej spoločnosti, musel disponovať záhradou plnou poľných kvetov, o ktorú by si dnes nikto ani bicykel neoprel – lebo veď fuj to, taká džungľa nepokosená). Najväčšia zábava aj v súčasnosti – trikrát denne sa prejsť po wildflower garden a tešiť sa z toho akí sme všetci super, (d)upper a English. Zbytočne však budem opisovať. Pozrite si sami (a darujte mi, prosím, tento dom pod stromček, ďakujem).

IMG_20170621_152515_HDR.jpg            img_20170621_152500_hdr.jpg           IMG_20170621_152523_HDR

IMG_20170621_153015_HDR.jpg          img_20170621_152640_hdr.jpg           img_20170621_153201_hdr.jpg

2.) One scone to rule them all

Rozhodli sme sa, že dovolenku v Gloucestershire pojmeme tak trochu zážitkovo, preto sme sa potešili, že iba pár minút od nás, v dedinke zvanej Steam Mills, sa nachádza tea room a.k.a. čajovňa Aunt Martha’s. Vraj zažite návrat v čase do viktoriánskeho Anglicka, ochutnajte tradičné sendviče a čajové koláčiky – no ďalej sme ani nemuseli čítať, vedeli sme, že toto chceme vyskúšať. A potom sa to stalo – čaj o piatej (v skutočnosti o jedenástej doobeda) v najbizarnejšej čajovni Anglicka. Dom bol zvonka celý ružovo-fialový a vnútri bolo všade cítiť lupene ruží (neviem sa rozhodnúť, či to bola vôňa, alebo zápach). Čašníčky, cca šesťdesiatničky, oblečené v dobových šatách s obrovskými sukňami, čipkovanými čepcami a zásterami nás najprv poučili, ako sa má podľa etikety správne piť čaj = najmladšie slobodné dievča pri stole všetkým naleje čaj, a ak to zvládne a teda preukáže, že má gazdinkovské skills, môže sa vydávať. Hádanka č.1: komu sa asi tak podarilo vyliať pol kanvice na obrus? 🙂

Čo sa týka viktoriánskych sendvičov v tvare rybičiek a dinosaurov, vypichnem len jeden, najviac English a najviac high society, aký len môže existovať. Maslo a uhorka. Áno, prečítajte si to ešte raz. Maslo. A. Uhorka. (#wtf) Koláče už boli trochu lepšie – brownies (ktoré, podľa čašníčky, v Anglicku v 19. storočí ani nemali), kamilkové sugar cookies, jahodové Victoria sponge cakes, gigantické snehové pusinky a… scones! Plus malinový džem & clotted cream. Nobelovku tomu, kto ich vymyslel. Sú dokonalé. ♥

IMG_20170622_122150_HDR.jpg          IMG_20170622_122909_HDR.jpg

IMG_20170622_124003_HDR.jpg                    IMG_20170622_124827_HDR.jpg                 img_20170622_132629_hdr.jpg

(Poznámka pod čiarou: Pani, ktorá vlastní Aunt Martha’s, predtým prevádzkovala stredovekú krčmu. Po tom, čo britskí kontrolóri videli, ako sa jej dvaja malí synovia hrajú s dvojmetrovými dobovými mečmi kúsok od ohniska, na ktorom sa pieklo celé prasa, krčmu zatvorili. Vraj kvôli vysokému riziku fyzických následkov. A čo psychické následky, ktoré vám zostanú po návšteve Aunt Martha’s?!)

3.) Just keep paddling!

Keď sme prišli do Forest of Dean, v chate sme našli leták so zoznamom aktivít, ktoré sa dajú robiť v okolí. Mirka a Rob mi dali na výber – buď si vyberiem niečo sama alebo mi vyberú oni. Voľba padla na kurz kajakovania s inštruktorom, lebo vraj kde, ak nie v Gloucestershire? A k tomu ešte na rieke Wye! (Okienko britských reálií: rieka Wye je piata najdlhšia rieka Spojeného kráľovstva, známa najmä kvôli slávnej Wye Valley a ešte preto, lebo v mestečkách na jej brehu sa koná veľký putovný knižný festival.)

No ale späť ku kajakovaniu. Vo Wyedean Adventure Centre v Symonds Yat sme sa stretli ja a päť ďalších dievčat z Cardiffu – Holly, Carys, Charl, Emily a Karen – ktoré sem prišli na rozlúčku so slobodou (Holly bola tá šťastná). Náš inštruktor sa volal Callum a bol, no… Ja viem, že “pekný Angličan” je oxymoron, ale výnimka zjavne potvrdzuje pravidlo 😀 Ako keby pred vami stál Josh Hutcherson a Ed Sheeran v jednej osobe (okej, viac Josh ako Ed). Preskočila iskra, zazvonili svadobné zvony… Uhm, nie tak celkom. Problém bol, že Callum rozprával veľmi zvláštnym dialektom, takmer nič som mu nerozumela. Takže keď sme už sedeli v kajakoch a on vysvetľoval pravidlá, celý čas mi išlo v hlave len “hm, hm, dúfam, že nevraví nič životne dôležité, lebo ak hej a niečo sa stane, ja zomriem v rieke”. Potom, keď sme chvíľku pádlovali vedľa seba (výnimočne som nebola posledná, ďakujem, Charl!), mal snahu prehodiť so mnou zopár slov, no bohužiaľ, moja najčastejšia odpoveď bola “I am sorry?”, no v skratke, pripadala som si strašne hlúpo. A heslo dňa? “Keep paddling!”  (85% konverzácie medzi mnou a Callumom vyzeralo asi takto. C: “Keep paddling!” Ja: “I’m sorry?” C:”Just keep paddling!” Ja: “Okay.”)

Dievčatá boli veľmi zlaté, všetko mi prekladali, lebo predsa Wales drží spolu 🙂 Prežila som aj rapids (kaskády/divoká voda, či ako sa to povie), a na konci nás čakalo prekvapenie (podľa Calluma najväčšia zábava – no, pre neho určite). Kayak slide! Trojmetrová strmá šmýkačka, z ktorej sa z brehu šmyknete na kajaku do vody. A jasné, že keď narazíte na hladinu, do kajaku sa vám naberie voda a prevrátite sa. Samozrejme, všetky dievčatá vykĺzli z kajaku veľmi elegantným spôsobom a doplávali k brehu. Hádanka číslo dva: čo myslíte, komu sa tam zasekla noha a zostal uväznený po kajakom a potreboval okrem Calluma ešte jedného inštruktora na vyslobodenie? 😀

Fotky z kajakovania samozrejme nemám, tak aspoň Symonds Yat:

IMG_20170622_154004_HDR.jpg            IMG_20170622_154647_HDR.jpg

Jednoducho, dovolenka v Gloucestershire stála za to. Stay tuned, lebo najbližšie mám namierené do… ba dum tsss, zistíte nabudúce 🙂


Fun fact about Wales: Keďže sa nachádzame priamo pri Cardigan Bay, je tu kopec pláží. Ľudia chodia na pláž: a) opaľovať sa zásadne vtedy, keď je zamračené, b) keď svieti slnko, iba v zimných bundách (#wtf).

Motherhood fact: Ak ma v septembri uvidíte a moje vlasy budú iné, nie je to ani nový strih, ani farba ale parochňa – pretože päťmesačné bábätko, a najmä Berťas, ťahá za vlasy a trhá ich. Well, skúsila som aj vrkoč. Nepomohlo. Najobľúbenejšie sú tie krátke vlasy vzadu na krku, lebo to najviac bolí a dieťa má z toho strašnú srandu (#meankids).

IMG_20170619_213741_HDR

British thing of the week: Marshfield Farm Ice Cream. Najviac vec, akú si môžete v Gloucestershire kúpiť (inde ju zrejme nemajú). Príchute: chocoholic heaven / salted caramel / caramel fudge & clotted cream. Predávajú dokonca aj psiu zmrzlinu a.k.a. dog lollies – ale tú som neskúšala, možno nabudúce 🙂

 

 

 

1 thoughts on “Čítaj: Glostršrrr

  1. Spätné upozornenie: Wales: what to see & do (toto nie je TripAdvisor) | Behind The Walls

Pridaj komentár